• سه شنبه ٢٧ تير ١٤٠٢-١١:٠٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧١٢١
اقراریان متذکر شد؛ 3-162

افتتاح مراکز درمانی فاقد پارکینگ تبدیل به گره ترافیکی شده است

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به گره ترافیکی ایجاد شده به دلیل افتتاح برخی از بیمارستان‌های فاقد پارکینگ، خواستار پیگیری جدی این موضوع از سوی شورا و شهرداری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی اقراریان، رئیس کمیته نظارت شورا، در یکصد و شصت و دومین جلسه شورای ششم، در خصوص مسئله تامین پارکینگ مراکز درمانی متذکر شد: امروز هرجا که یک مرکز درمانی بزرگ ساخته می‌شود تبدیل به یک بلا و مصیبت برای ساکنین محل می‌شود، سال گذشته در ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ تذکری مطرح شد که در آن به مواردی از جمله طرح توسعه بیمارستان شهدای تجریش بدون پیوست ترافیکی و تامین پارکینگ اشاره شده بود، مسئله‌ای که تنها مختص به این بیمارستان نیست بلکه بیمارستان‌های بخش خصوصی نیز با این مشکل مواجه هستند.
وی افزود: ما در اینجا بارها و بارها در خصوص نمایشگاه بین‌المللی و مشکلات ترافیکی که این نمایشگاه برای شهر تهران ایجاد می‌کند، گفتگو کرده و تذکر داده‌ایم‌، هر کدام از این مراکز درمانی که بدون پارکینگ و بدون در نظر گرفتن فضای مناسب پارک افتتاح می‌شود، تبدیل به یک گره ترافیکی در آن منطقه می‌شود که بخشی از آن به وزارت بهداشت، بخشی به قوانین و مقررات حوزه شهرسازی و بخشی دیگر نیز به معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری مربوط می‌شود، لذا درخواست می‌شود در این خصوص تدبیری اندیشیده شود و شهردار تهران در این باره نیز توضیح دهد که چرا باید برخی از مجموعه‌ها و دستگاه‌ها، بدون دریافت پروانه از شهرداری و رعایت مقررات اقدام به ساخت و ساز کنند. 
رئیس کمیته نظارت شورا در ادامه با اشاره به تماس‌های مکرر مردمی در خصوص گره‌های ترافیکی ایجاد شده، تاکید کرد: این یک مسئله عمومی بود و تنها به افراد محدودی نمی‌شود، لذا از اعضای شورا درخواست می‌شود این موضوع را به عنوان یک دغدغه عمومی پیگیری کنند تا با اصلاح قوانین و مقررات، دیگر در تهران شاهد مجموعه درمانی بدون پارکینگ نباشیم و امیدواریم که شهردار تهران نسبت به این مسئله یک اهتمام جدی داشته باشد.
مهدی چمران، رئیس شورا ضمن تایید اظهارات رئیس کمیته نظارت شورا بیان کرد: متاسفانه بیمارستان‌ها شرایط نامناسبی دارند؛ دو بیمارستان بزرگ در این چند ماه افتتاح شده است که هر دو فاقد پارکینگ هستند، بیمارستان‌هایی با این عظمت و هزینه هنگفت نباید از این مسئله مهم غفلت ورزند، این موضوع نه تنها برای بیماران که حتی برای کارکنان بیمارستان نیز مسئله ساز شده است لذا ما این موضوع را پیگیری کرده و تذکر دادیم که مسئله پارکینگ باید در این خصوص حل شود. 
وی افزود: امیدواریم مانند بیمارستان دکتر شریعتی که مسئله با مشارکت بخش خصوصی رفع شد، در خصوص این دو بیمارستان بزرگ نیست مسئله حل شود. شهرداری‌های مناطق در خصوص احداث پارکینگ‌ها باید اهتمام بیشتری داشته باشند چرا که در اینجا مسئله جان مردم مطرح است. 
سید احمد علوی، عضو شورا در پاسخ به تذکر اقراریان و با تاکید بر پیگیری این مسئله اظهار داشت: پیشنهاد می‌شود برای این موضوع یک جدول زمانی در نظر گرفته شود تا شهرداری‌های منطقه موظف شوند این موضوع را پیگیری کرده و در صورت عدم پیشرفت گزارش آن را به شورا ارائه دهند تا شورا از جایگاه حقوقی در این باره اقدام کند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: